Wednesday 17 August 2011

Efter helgen blir det ordning & reda!


De senaste månaderna har min kropp fått utstå det mesta och tagit en del stryk. Dels genom mat och fysisk inaktivitet. Jag har inte brytt mig speciellt mycket vad jag stoppat i mig (eller ja, läs på helgerna i alla fall). Träning har det vart så dåligt med att jag skäms. Jag är verkligen en periodare när det gäller träning, men har nu som mål att bli en långsiktig hälsomsam människa. Efter examen i helgen ska det bli ordning och reda på mig och min hälsa igen. Det triggar mig verkligen och jag ser fram emot det. Jag måste bara få gjort klart skolan först. Den tar lite kol på mig nu. Eller ja, jag har nog egentligen bara varit för lat den senaste tiden. Jag har inget annat att skylla på. Så på måndag blir det nya tag. Jag har tänkt börja med en detox kur. Hur den blir och vad den innehåller återkommar jag med, ska göra lite research först.
Det här blir spännande.

Lately I havent really cared about my eating habits over the weekends and my excercise regim has really not been good. I've been too lazy because of school or I've just been using school as an excuse to say im tired and Im really feeling that it's taken it's toll on my body! Well, no more of this game Johanna. On Monday after my graduation I've planned to get back on my healthy eating and excercising. I will start off with a detox, but I'll tell you later how I'll proceed as Im not sure which one or what to do. I have to make some research first.
Im all looking forward to this and I feel the excitment coming along. Can't wait to feel healthy and complete again.

No comments:

Post a Comment