Wednesday 13 April 2011

13:e April, min morgon stund

Och God morgon.....Jag är redan uppe fast jag inte ska iväg ännu. Har inte förstått varför jag inte sover längre när jag kan, men jag tror jag vill ha den känslan av att jag har en hel och lång dag framför mig. Har aldrig riktigt gillat att sova länge! Tycker om mornar. Det är inte så mycket plugg den här morgonen, jag tar det mesta på tåget. Det är därför det är så bra att pendla. Får man 2 timmar extra om dagen, 2 timmar jag vet att jag förmdoligen inte skulle använda till att plugga hemma. Nu går jag mest runt och små fixar med saker, som tvätt, lunch låda och snart ska jag väl hinna göra mig iordning med. Det rullar på i skolan. Känner mig nog ganska bekväm med det mesta tror jag. Nu går jag nästan i jobb tankar istället.....

Good Morning, im already awake even though I really don't have to as we don't start until noon. But I like waking up early in the morning, having the feeling of an entire day infront of me. I never liked having a sleep in, well sometimes of course, but not for too long. I do like the mornings. I don't study this morning, I'll do it on the train later. That's probably the only reason why I like having 2 hours by train back and forth to school everyday, cuz then I've got the time to study. I know I wouldn't have the concentration to si down 1 or 2 hours before school to do it.
Having done my lunch box, a machine laundry it's time fo me to get ready.

No comments:

Post a Comment