Friday 7 January 2011

På svensk mark

Resan gick bra, jag kunde självklart inte sova sa mycket men slumrade en del innan. Aldrig har en flygning gått så fort heller, lyckades somna till och nar jag vaknade var det dags att landa. Då mår man bra. Jag måste ge en en stor eloge till busschaffören från flygplatsen in till Göteborg. Jag brukar alltid tycka att de är så tråkiga gubbar, med öl mage, typisk svensk attitud och lite små sura. Men den här mannen var jätte trevlig och öppen. Han pratade nästan hela vägen in till centralen både på svenska och hans engelska var perfekt. Han var en riktig guide och berättade historiska saker om Göteborg allt eftersom vi passerade lite sevärdigheter. Jag fick lärt mig lite nytt som inte lilla jag visste om. Det var verkligen en trevlig busstur, tummen upp.

Jag har varit så trött narjag kom hem. Åt kalla pannkakor och gick en promenad med pappa, fick sedan sovit en stund. Nu tittar jag på Jönssonligan och ska strax laga lite mat tänkte jag.
Men vad mysigt med en hel helg framför sig.

No comments:

Post a Comment