Wednesday 1 December 2010

1 December

Nu har tiden kommit då man börjar räkna neråt för det här året. För mig är det lite skrämmande, ångestladdat men ändå roligt och härligt. Jag älskar den här tiden av året, från sept-dec och nu är det snart gjort igen. Skrämmande att dagarna går så fort och jag tänker mest på att, ska de vara så här hela livet ut. Man betar av dag efter dag, klagar på att man är trött och sliten, tlite, gör roliga saker ibland, formar sina rutiner, ser fram emot helgen och så är man där på måndagen igen?? Är det så? Jag blir tokig när jag tänker så. Nu samtidigt är jag väldigt glad att tiden går fort för det betyder att jag kommer närmare min dag som examinerad hudterapeut och jag kan "förenas" med Desire på riktigt igen.

Idag mår jag väldigt bra, pratade med Desire igår och det gjorde mig glad. Att få höra att han har det bra och gör bra i från sig gör mig lugn. Ännu gladare är jag att det bara är cirka 3 veckor tills vi ses igen.
Efter skolan tog jag mig till träningen, det var banne mig dags igen efter någon veckas uppehåll. Annars är det fullfart med studierna och jag betar av prov efter prov, uppgift efter uppgift. Tänk vad man klarar av mycket som man inte tror man ska klara av. Lite jäklar anamma och självförtroende räcker långt.
Nu är det dags för att sussa lite innan en ny dag.

1 comment: