Thursday 14 June 2012

Jag trivs!

Jag mår så himla gott och jag trivs, hur många ggr har jag inte berättat det nu?
Jag umgås med så fina människor att det gör mig varm i hjärtat. Vi har så roligt ihop. Det kunde inte bli bättre och ja, jag kommer tjata om det lääänge.
Här har det nu blivit så varmt att det känns som man lever i en bastu, svetten dryper och hettan slår emot en som en vägg när man öppnar dörren. Kvällarna är ljumna och du är konstant klibbig på din hud. I bilen spelar vi grek musik och håret flyger i vinden. Vi äter crepes, tar tillvara på varje dag, solar, badar, tränar, besöker de bästa restaurangerna, de grekiska pitoreska barerna och klubbarna, strosar runt på de mysigaste gatorna och lär oss hitta till alla guldkornen, vi tar del av den grekisk kulturen och prövar oss fram med grekiska ord. Vi lär känna de grekiska folket och blir hela tiden så vänligt bemötta. Det luktar utomlands och nybakat när jag öppnar min balkongdörr på morgonen. Jag lever ett liv här.
RHODOS!

No comments:

Post a Comment