Thursday 15 March 2012

I valet & kvalet

Jag har alltid velat ha en ny, finare och bättre kamera. Jag är inte en fotofantast eller väldigt insatt i det ena eller det andra gällande fotografering och redigering. Det enda jag vet är att jag vill kunna ta fina bilder av saker/händelser som sker i mitt liv, porträtt bilder, familj, resmål och minnas det vackra i mitt liv. Jag vill inte ha en komplicerad systemkamera med alla olika sorters finesser för det gör mig bara stressad. En bra kamera som tar fina bilder gör det extra roligt att fotografera. Nu har jag fått möjligheten att köpa, vad jag förstått det som, en enklare version av systemkamera...snäppet under en systemkamera. Canon Powershot. För ett mycket rimligt pris begagnat. Nu står jag i valet och kvalet om jag ska slå till?! Begagnat räcker gott och väl för mig, då kan jag prova mig fram utan att känna att det var en stor utgift. Det kliar lite i fingrarna när jag tänker på vad glad jag kommer att bli när jag kan föreviga de små guldkornen i mitt liv med levande härliga bilder.
Jag måste verkligen sätta mig ner och lära mig det mesta gällande kameran, bildhantering, överföring till data och framkallning. Jag är inte alls bra på det och känner mig lite tappad bakom flötet. Det är säkert inte så svårt och jag tror jag ska klara av det. Nu funderar jag på om jag ska slå till. Någon kunnig som kan kan rekomendera eller har lite tips?

Im intrested in buyng a new camera with good quality. I do have a small digital camera but I want to advance. For some, these system camera is a "fashion statement" but I don't really care about all the functions or different lens you can change. I do know they take some lovely pictures, where you can feel the atmosphere. The photos portray the reality with a feeling. I don't have much knowledge about cameras and other functions around photo editing. I don't want a too complicated camera, however I know that I want to be able to capture moments in my life and be able to look back on those photos with a smile. There's more reality and life behind photos taken by a really good camera. So I got the chance to buy this Canon powershot seconhand for a great price. Not as many functions as a real system camera and you can't change any lenses. Second hand is good enough for me and It'll give me a chance to try this thing out and take my photos to another level. Now to the point, I have to make a desicion and shall I go for it or not?



No comments:

Post a Comment