Wednesday 8 February 2012

Mindfulness

Haft en väldigt bra dag med både jobb och möte. Nu har jag kommit på att jag måste försöka lära mig att slappna av mer, hitta sinnesnärvaro och det ska jag göra genom yoga och andra aktiviteter. Det är helt nytt för mig och jag har egentligen aldrig tyckt att yoga eller meditation varit något för mig, jag vill hellre att det händer lite saker.
I mina tankar är jag ofta inte här och nu, utan jag tänker på allt annat runt omrking och framåt i tiden, vilket gör att jag ibland har svårt att slappna av, att jag blir tankspridd och glömmer. Det har kommit med senare år, för så var det inte för några år sedan. Nu får jag ändra tankesätt och få mig förstå att detta är bra för mig, jag behöver hitta en inre ro. Spännande!

I need to find an inner peace, learn how to listen to my breath and be right here, right now. I'll start practising yoga and meditation to learn how to relax and just focusing on my body, soul and breath. Im not really good at doing that so I'll have to challenge myself in start doing activites that'll give me some inner peace. And it's not only giving you inner peace, it's sometimes pushing your body and muscles to the extreme.

No comments:

Post a Comment