Friday 2 December 2011

Whilst talking about X-mas

Vad är det med all julmusik som ger mig en orande känsla och magont varje år?!
Jag har försökt att klura på detta och jag tror att det sitter i sedan jag var barn. Jag älskade julen och ville aldrig att den skulle ta slut. Jag visste att det bara var för en period och jag kunde inte stanna tiden. Då fick jag nog omedvetet känsla av magont när julen ledde mot sitt slut. Kanske kopplar jag julmusiken till oro då. Sen är det alltid så mycket tankar och känslor kring den här period för mig. Även fast jag njuter av härligheten tänker jag mycket på tråkigheter, människor som lider och är ensamma och jag grubblar över saker som skett i mitt liv. Det är konstigt vad saker kan påverka en som person.
När vi ändå pratar om jul så har väl alla sin favorit julsång trotts allt. Även om denna julsång nästan ger mig mest magont så är det ändå min favorit.

Whilst talking about Christmas and all Christmas songs playing everywhere. Every year I get this worrying feeling inside me and tummy ache whilst listening to Christmas songs. Im not sure why but I try to figure out. I think it has to do with when I was a child. I loved Christmas and I knew it just lasted for a short period of time and I couldn't stop the time, having Christams all year around, that made me so sad! Nowdays I also reflect and think alot during this holiday. I think about myself and my past, other people suffering, lonely people and all sadness on the earth. It's really strange how samll things can have a hugh impact on you as a person.
However I think we all have our favourite christmas song and I have mine, even though the song brings me to a few tears sometimes.

No comments:

Post a Comment