Saturday 27 August 2011

Wet shopping day

Haft syster dag idag, alltid lika mysigt. Min syster är min bästa vän och betyder allt för mig!
Vi tog tåget till Göteborg, sedan gick vi lös i affärer. Regna gjorde det med så det var en sån perfekt dag för det. Jag fick inte med mig så mycket hem, njöt mest av att bara strosa bland affärer och känna på gosiga tröjor och scarfsar samt bli lite smått irriterad över säsongens mode. Retro 70tal, jag- vet- inte- vad- skinny skinny-jeans- korta- blusar-ingen passform mode som enbart passar smala smala smaaaala tjejer!! När ska det bli lite mer snygga figursydda kläder i rätt prisklass och anpassat efter oss med kurvor? Jag menar, rumpa och lår hey ho!.Det går inte att ha bara ett mode, en stil och man kan definitivt inte kränga på sig de som finns i utbudet för det ser inte klokt ut på en tjej, som jag tillexempel, som har lite att ta i. En liten parantes bara. Ja, jag är lite bitter över det för det är alltid svårt att hitta kläder som sitter som en smäck!
I kväll har vi haft tjejkäll hemma hos mamma, lagat god mat, ätit godis och tittat på tv.
Nu spanar jag förfullt på datorer på tv. Jag ska köpa ny och all information och tips jag kan få är tacksamt!
Godnatt

I've had a "sisterday" today. My sister is my best friend! Its been raining all day so it's been a perfect day for shopping. I didn't buy anything though, I was just wandering around feeling the autumn clothes and looking at all the amazing colours and scarfes. Im quite upset about the fashion and how the shapes and forms are made. They only fit those really tiny and skinny skinny girls!! Sorry, but im a girl with some curves and its a nightmare finding anything out there nowdays that will fit properly and is looking good without beeing oversized or too skinny. Its just impossible wearing those skinny pants or unfit shirts they have! Seriously, widen the fashion aspect please for all shapes and curves. Or am I just really not good at looking for clothes that will fit me and my shape properly?! Well, a question to be answered.
I've been to my mums house tonight. We cooked dinner, watched tv and had a few sweets.
Its time for me to sleep, hope your saturday's been good.
Sleep tight.

No comments:

Post a Comment