Sunday 7 August 2011

London Warzone



Läste precis på aftonbladet att det är så gott som kallabalik i norra London, Tottenham. I samma område och t.o.m på samma väg som jag bodde precis innan jag kom hem till Sverige! Det är helt absurt. Jag vill inte ens tänka på hur jag hade mått eller känt om jag varit där just nu, inte vågat gå utanför dörren. Jag hoppas att alla mina vänner inte är i närheten av detta område och att alla är safe. Jag kommer ihåg att man ibland kunde höra polis sirenerna 14-15 gånger per dag. Men det var något man vande sig vid. London är stort och väldigt mångkulturellt, det händer alltid en massa saker. När man bor och lever där ser man inte det som skrämmande, utan som en del av London. London har väldigt stora klass skillnader på områden, förorter och människor mer än vi kan tänka oss. Här blandas alla kulturer och det är ofta en ständig kamp mot polisen och allas rätt i sammhället.

Just read on the news what's happening in north London. It's really scary! It is even in the same area and the same road we use to live in! I hope none of my friends are nearby and that they are all safe and secure. I remember when living there you could sometimes hear the police 14-15 times a day. But you got use to it and I never experienced or noticed any major problems within the area. London is hugh and very multicultural so there's often a lot of things happening. It is just mad things like this is happening.

No comments:

Post a Comment