Friday 26 August 2011

En liten stjärna

Jag måste ge en liten dagens stjärna till en tjej som alltid gör mig på bra humör och får mig att tänka i positiva banor. Hon kommer alltid med bra visdomsord och har en härlig inställning till livet. Denna tjej har vuxit så stark, fast i mina ögon har hon alltid varit stark! Vi har arbetat tillsammans i London och jag tror och tycker själv att vi hade det väldigt roligt ihop. Vi kan prata om allt. Som svenskar båda två klickade vi nog eftersom vi vet vart vi kommer ifrån och ibland är det skönt att ha en svensk själ nära sig när man själv är invandrare i ett annat land. Jag kommer ihåg när jag böjade jobba på samma ställe och Penny blev min chef, det var vinter och vi pratade lite smått tillsammans med några andra kollegor, hon sa något i stil med"Oh it's not that cold, we are wikings and are use to this"  Det skulle visst vara en hint att hon var svenska tror jag, jag fattade nada!! Ingen hade sagt det till mig och Penny för mig lät inte svenskt, inte visste jag heller att det var hennes smeknamn =).  Även om jag inte har känt denna tjej speciellt länge så tycker jag mycket om henne och ser henne som en väldigt fin människa. 
Tack för att ödet förde oss samman och för att jag fick lära känna dig.
Penny Strand - Här finns hennes blogg

No comments:

Post a Comment