Monday 13 June 2011

Halvtest - check!

Har haft mitt halvtest idag, det är precis som sjävla examen utan examinatorn då. Lärare och rektor var med, pokerface på. De studerade varje behandling, moment, frågade frågor och iakttog. I bland kände jag mig som ett asplöv. Men hela tiden sa jag till mig själv "det här kan jag, jag vet, är bäst" försökte få den känslan att ta över. Men nervositet fanns kvar. All in all kändes dagen ok,  jag gjorde bra ifrån mig men kanske inte mitt allra bästa. Det kändes som jag gått en 4 ronds boxningsmatch efteråt. Både fysiskt och mentalt. Spänningar släppte. Nu vet jag vad som krävs av mig inför examen och vad jag bör ha mer koll på.
I morgon ska vi blanda oljor. Det ska bli härligt och avslappnande.
Trevlig kväll.

Today I had my "pre-graduation" kind off. Don't really know what to name it.
It was a day, just like graduation but without the examiner. I felt so nervous but told myself all the time "im good a this, im an expert". They watched us how we worked, the treamtents, asked plenty of questions and so on. All in all the day was alright and I felt that I did good. However maybe not my best. At least now I know what the graduation will be like and what I have to focus on learning more before that.
Tomorrow we'll make our own bath oils. Looking forward to that kind of relaxing day after a very tense day.
Have a nice evening.

No comments:

Post a Comment