Tuesday 3 May 2011

Mina kvällar

På kvällarna har jag tid att reflektera. Det är då jag funderar och tänker mest. Resonerar om livet och framtiden. Det är mycket funderingar och jag går igenom det mesta i mitt lilla huvud. Jag kan sätta mig i sängen med musik på, ta av mig sockarna och byxorna och glömma att ta av mig resten eller tvärt om. JA, faktiskt så är det nu. Sen går jag in i min lilla bubbla. Det gör jag gärna till musik, musik med orientalisk eller annan bakgrund. Det blir liksom härligare för öronen och det lugnar mig inombords på något sätt, det bringar harmoni. Det låter säket konstigt men när jag möter personer från olika kulturer, händer något, något inom mig connectar utan att jag vet vad som händer, det spritter i kroppen. Jag vet att jag har något speciellt inombords. Nu tycker ni kanske att jag låter som något medium här men jag har svårt att beskriva vad jag menar. Jag vet att jag har nämnt det förr men jag älskar verkligen andra kulturer och allt där kring, allt känns magiskt för mig. Det känns nästan som en drog. Men hela tiden känns det som jag måste bromsa mig och hålla det inne. Musik, dans, resor, atmosfär, ord, meningar, språk. mat, uppväxt, kultur..allt...det är fascinerande och hela tiden connectar det och jag finner alltid något jag har passion för.
 Vad är det som gör mig sån? Det är funderingar jag har ibland.

In the evenings I've got time to think and reflect about my life and future, that's something I do very often. I turn into this little bubble of questions and  fascination. Preferably to some music, with oriental background or other. It brings me harmony. I might sounds weired but when I met people fom different cultures, something happens inside me, something within me connects with everything they got behind and around them. It's like an expolsion inside me. It's difficult to describe what I mean. I know I've mentioned it before, I love different cultures and all that comes with it, it all feels magic for me. Music, dance, travelling, the atmosphere, words, language, food, up bringing, culture...everything....it's fascinating and all the time something connects with something within me and I always find something I've got a passion for.
What makes me like this?

Ja den här videon har inte mkt med texten att göra och är lite uppgjord, men jag gillar den och lyssnar på den.

No comments:

Post a Comment