Wednesday 18 May 2011

Kort hår inte feminint?

I helgen får Tina fria händer igen (eller nästan). Det blir ett klipp igen och jag längtar så för nu känns håret bara omöjligt. När jag tittar igenom gamla bilder kan jag i bland sakna mitt längre hår. Men bara när jag ser det sådär lockigt och lite fylligare. Det tar tid att fixa. Jag vet hur tunt och hängigt mitt hår är annars, det var det jag inte trivdes med och därför klippte av det. Jag trivs bra i mitt korta hår nu och jag ångrar det inte. Alltid vemodigt att ändra frisyr och jag trodde att jag verkligen skulle ångra mig stort, men icke. Man blir visst vuxen i tankarna. Alla har olika åsikter men jag har ofta hört att; som tjej ha kort hår inte är feminint. Det får mig att må lite dåligt faktiskt att folk tycker så. Visst är det vackert md långt härligt svallande hår, ett perfekt hår menar jag. Alla passar inte i det, långt hår och alla har inte den typen av hår om man inte stylar det X antal timmar.
Jag tycker det är otroligt snyggt, stilrent och vackert med kvinnor i kort hår om de passar i det!
Follow your heart.

No comments:

Post a Comment