Monday 30 May 2011

Huvudet någon annanstans

Idag var det tenta eller prov igen, kalla det vad man vill. Jag kände att jag hade pluggat en del, kanske inte så jag slet av ig håret under tiden, men hyffsat. Blev liiite besviken på mig själv efter jag fått resultatet. Men efter en stund mognade jag och det la sig. Jag klarade det. Ett enda teoretiskt prov kvar! På onsdag har vi teoretiskt halvtest. Med det menas ett förberedande prov inför den stora examen. Provet är upplagt på exakt samma sätt, liknande frågor eller frågor från föregående år och så vidare. Sitter nu och försöker skumma igenom alla anteckningar genom året här. Men mitt huvud är någon annanstans. Det här har jag inte alls hunnit förbereda mig inför eftersom vi har betat av nya ämnen och prov varje vecka har det inte funnits tid. Nu litar på mi intuition och kunskaper jag har. Det blir ett test för att se hu mycket jag faktiskt kan.
Nu måste jag hitta min koncentration igen.

Im spending the evening preparing for another exam on Wednesday. Well, there's been no time in doing this before so Im now reading all my notes I've written throughout the year. It's an exam preparing us for the final exam. So we see how the test is, the lay out what type of questions there can be and so on.
I have to rely on my intuition and knowledge I have, as I haven't had the time studying properly before. It will be intresting to see how far I can go.
The test is more for us to see what we've learnt and what we know so far. What we have to focus on learning before the graduation.
Wish me luck!

No comments:

Post a Comment