Monday 25 April 2011

Solig måndag

Efter frukost sitter jag med en hel dag framför mig och jag vet inte alls hur jag ska ta tag i dagen. Det är strålande väder ute men har ingen inspiration till att hitta på något. Sitter och läser lite ekonomi, och det är tjockt i mitt huvud. Jag är väldigt ekonomisk men när det kommer till att fördjupa sig i ekonomi och ekonomiska begrepp så blir jag nästan bara less och uttråkad. Har lite smått matångest efter allt som har ätits i helgen. Men det hör väl till kanske?! Sista lediga dagen innan skola igen. Jag borde vara utvilad och laddad inför nästa period men jag känner mest att jag gärna skulle vilja vara ledig ett par dagar till. Men plikten kallar visst till slut.
Jag smörjer mig med lite solskydd och sätter mig på balkongen en stund. Kanske huvudet och tankarna ljusnar.

Im here, with an enitre day infront of me but have no clue how to spend it. It's fabulous weather but I've got no inspiration to find anything to do. Reading economy and my head feels thick. Im very sharp and economic myself when it comes to how I spend my money, but to study and learn it's just not my cup of tea I think. Feel conscious over my food intake this weekend, it doesn't make me the happiest girl ever today. But i guess that's part of the easter holiday?!
Last day off before I go back to school, I'd love a day or two more home. But I gotta do what I gotta do.

No comments:

Post a Comment