Tuesday 1 February 2011

Practise in the salon

I dag hann jag bli super nervös, få hjärtat att slå slag över normal kapacitet, svetta ner hela min rock och känna mig allmänt rälig (på ren halländska). Har varit så lugn hela tiden inför det här och så idag när jag kom till skolan bara vände det sig i magen på mig och med min halvt förstörda rygg från igår gjorde det inte bättre. Efter allt så klara jag det, ja det var inte svårt på det sättet..bara att kasta sig ut och pröva sin lärdom gjorde mig lite nervös. vem är kunden, vresig? trevlig? va händer om jag gör honom/henne illa? om ngt gåt fel? om jag inte håller tiden, blir sen etc? STRESS Ja du vet, alla tankar for genom huvudet samtidigt som jag inombords var superglad. Det är ju det här man har längtat efter att få arbeta "på riktigt"!!! Det var så skönt när det var färdigt samtidigt som man klart fick mersmak. Nu har jag 6 månader praktik framför mig. Nu lägger jag gasen i botten och ger allt....yeah!

I got so nervous today, my heart was beating 200/min, I was sweating and felt sick. I've been so calm until this day, except today of course! I hurt my back at the gym yesterday and it didn't make it better! I started to worry over the customers and who they are. Friendly, grumpy, angry? What happens if I do wrong, if I hurt my customer, if I don't manage to finish on time etc? You know, basically I paniced for a while and stressed out.
However, it was the first day in the salon and I had a pedicure only (as we've just started gently with a few hours a day, full day practise will start late Feb). Except from this nervous break down ( as I assume is more than normal) l was very happy to finally start "working for real". Now, Im looking forward to 6 months practise in the salon with probably crazy customers, crazy days and crazy stories to tell. I hope you're still following me here? LET'S ROCK!

No comments:

Post a Comment