Tuesday 18 January 2011

Afro Dans

I dag har jag gjort något fantastiskt, dansat afro dans. Det vet nog de flesta vad det är, afrikansk inspirerad dans med trummor. Det ligger mig varmt om hjärtat. Dels för att jag älskar att dansa, men aldrig gjorde jag det som barn mer än att ta jazz kurser genom skolan. Det ångrar jag, tyckte nog ledsamt nog att jag var lite för knubbig och otyplig för att dansa. Jag älskar allt som inte har med Sverige att höra, speciellt den afrikanska kulturen och landet. Musiken, människorna, rörelser, maten och så vidare. Sedan har jag säkerligen undermedvetet blivit influerad och inspirerad av min pojkvän på många sätt. Men det finns liksom bara där i mig på något sätt, förkärleken till Afrika. Det gör mig hel, jag smälter in. Att dansa är underbart, inte minst den här typen av dans. Här stänger du av allt och alla runt omkring dig, du behöver inte bry dig ett skvatt om du ser dum ut, du lyssnar bara till trum rytmerna och rör dig. Helt underbart! Jag säger till mig själv ofta och frågar mig själv varför jag inte dansar oftare, mera, tränar och tar kurser? Det är ju det här som gör mig så glad! Nu ska jag verkligen ta tag i det här och inte minst skulle jag vilja instruera i den här sortens dans!

I've ben danicing tonight, african dans. I think most of you know what it means. I love dancing, but never did it properly as a child and today I regret it a lot. I love and have an interest in everything that is not Sweden, specially Africa and their culture. The music, the people, the dance, the food etc. I think I've also been ver influensed and inspired by my boyfriend in many ways. It's just within me and I feel complete with Africa. Here you just dance and don't care about anything else than maoving to the rythmof the drums. Absolutely fantastic! I ask myself everyday why I don't dance more, practise and take courses? This is what makes me happy! I'll take it more seriously now and try find some courses and finally. I'd love to be an instructor for this type of dance!


No comments:

Post a Comment