Friday 3 December 2010

Fredag hos mig - Friday at mine

Mjukiskläder på, fukt serum lagd, ögonkräm lagd, egen gjord nattkräm lagd. Massa ljus tända och jag har lägenheten för mig själv, äntligen blir jag "vuxen för en kväll" igen...vad jag har saknat detta =), under dagarna annars lever jag i min så kallade "barn roll" och bor tillsammans med pappa. Ja, jag känner mig verkligen som ett barn som bor hemma även fast jag redan påbörjat mitt egna liv och att forma mig själv. Det fångar mig lite som i en kappsäck att sitta här hemma. Även om min pappa tar så himla väl hand om mig, tro inte annat =)..egentligen kan jag inte ha det bättre..men jag behöver rå om mitt egna liv. Oj, det blev en liten parantes här.

Slö tittar på tv och pluggar, eller ska jag säga tvärt om?! Tittar på tv och slö pluggar. Fredagar känns heliga och en dag man inte ska plugga, men gör inte det, pluggar alltså, får jag dåligt samvete. Vad lätt man kan lura sig själv. Bara jag har böcker/anteckningarna framme så känns det genast mycket bättre.
Ser fram emot en bra helg i alla fall trots studietid. Ska försöka måla lite och baka lussebullar mellan varven, lite fika och mys med familj.

Eyecream on, night cream applied, dressed in pyjama and the flat is full of candles. I am home alone for once, what a nice feeling. Not like a child anymore, living with dad. Don't get me wrong, I can't have it better here and my dad takes care of me really well but I do need to take care of my own life. Huh only a few months left!!

Watching a bit of tv and try to study, even if it doesn't work at all. I see more tv than what I should. It doesn't feel good study on Fridays, Fridays should be a relaxing day. At least when I have my school books next to me I trick my mind and I feel better. Looking forward to a good weekend even though most of the time I will study. I'll try to bake and do some nice stuff in between.

No comments:

Post a Comment