Tuesday 12 October 2010

En liten dröm - a little dream

Åh vad jag sitter här och drömmer om mitt egna lilla hus tillsammans med Desire, vad jag vill ha det nu! En litet sött hus med lantlig stil, vitt och med mycket trä. Spets, prynads kuddar och blomfyllda rum. Kunna baka vaniljbllar och sylta marmelader, burk efter burk med hemma gjorde etiketter. Ta mig dit. Få pyssla och pynta precis som jag vill, när jag vill. Möta vintern med levande ljus, möta hösten med att kratta färgfulla löv på grusgången, möta våren med att plantera lökar och öta sommaren med fika och sol i trädgården. En dag blir det verklighet, jag vet att det finns där. Men inte än, inte idag och kanske inte nästa vecka. Men snart...positiv!

Sitting here dreaming about my own little house with Desire, I want it now. I want a sweet little house, with a lot of white design and wood. Old and new decorations and rooms filled with flowers. Be able to bake buns and do marmelades, smell the apple pie from the hallway. Take me there! Meet the winter with candles, autumn with gardening and colourful leaves, spring with planting flowers and seeds, summer with a "fika" in the garden and plenty of sunshine. I know it will be reality, I know it's there, not just yet. Not today, or maybe not tomorrow. But one day...I stay positive.

No comments:

Post a Comment