Tuesday 14 September 2010

En månad - One month

Oj vad det känns gott. Mitt huvud spräng snart. Tänkte försöka skriva lite mer vad jag har lärt mig och vad jag gör i skolan eftersom det har varit så många som frågat det. Efter snart en månad har jag lärt mig så himla mycket, deta är några kurser/områden vi har böjat på och vissa har vi avslutat.
Hud anatomi
Rengöring, djuprengöring, peeling
Färglära
Vaxning
Färgning av fransar och bryn
Figuranalys
Elektroterapi
Manikyr & Pedikyr
Kemi
Hygien och Mikrobiologi
Här går det undan med den billiga leverkorven som man säger. Imorgon ör det korn peelng på schemat.

It feels so good. My head's almost exploding of too much information. I thought I'd write a bit what I've learnt so far as I know many of you are curious and keep asking me. Some course have we ended already, but most of them is courses I study at the moment, both teoretical and practial.
Skin anatomy
Cleansing, deepcleansing and peeling
Waxing
Colour, shape and style (Make up)
Eyebrow/Eyelash tint (incl. shaping)
Body analysis
Manicure & Pedicure
Chemistry
Hygiene and microbiology

No comments:

Post a Comment